Pesto z bazylią, pietruszką i pistacjami

piątek, marca 28, 2014

Są takie dni, jak dziś, kiedy najlepszym pomysłem na spędzenie dnia jest zaleganie pod kołdrą w piżamie lub ulubionych dresiakach, z książką i kubkiem gorącej herbaty. Niestety od kiedy skończyłam studia i poszłam do pracy ilość takich dni, kiedy mogę sobie pozwolić na taki kołdrowy niebyt mocno się skurczyła. No cóż, witamy w dorosłym życiu. Dziś też dopadły mnie przypadłości, które powodują, że nic mi się nie chcę. Ale nie ma lekko, popołudniówka w pracy i trzeba dać radę. W takie dni właśnie ogromnie cenię sobie szybkie obiady, a jeszcze bardziej to, że mój mąż świetnie gotuje. Niestety on też czasami pracuje dłużej, więc pozostaje opcja szybki obiad. Już pisałam wcześniej, że od początku roku zmieniliśmy sposób odżywania i tego się trzymamy. Więc jeśli o szybki obiad chodzi odpadają fastfoody, gotowe dania i mrożone frytki. Ja mam inną propozycję. Klasyka czyli makaron z pesto, ale w moim wykonaniu, czyli pesto z bazylii, pietruszki z pistacjami.


Przepis na pesto:
- pęczek natki pietruszki
- pęczek świeżej bazylii
-  garść pistacji
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz
-oliwa z oliwek

To wszystko do blendera, miksujemy i gotowe. Gotujemy ulubiony makaron. Ja dodałam też lekko podsmażoną czerwoną cebulkę, pomidorki cherry i szynkę dojrzewającą. Mówią Wam ekspresowy obiad, a jaki smaczny. A Wy macie jakieś swoje sposoby na smaczny i szybki obiad?



Przeczytaj też

3 komentarze

  1. ja taki ekspersowy obiad robię nieco inaczej, do 3-4 łyżek oliwy wyciskam 2-3 ząbki czosnku, duuużo świeżej bazylii,odrobinę soli i pieprzu. Odcedzony makaron polewam ową miksturą i gotowe :) Ale Twojego przepisu Asiu na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie najszybsze obiady to sycące kremowe zupy - wystarczy ugotować, co się tam lubi, zmiksować, doprawić i jest :) jak się komuś bulionu nie chce przygotowywać, to zawsze można wrzucić kostkę lub wsypać więcej przypraw.

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive