Szybka szarlotka w gwiazdki

niedziela, marca 16, 2014

Ponieważ moja gwieździsta szarlotka tak Wam się spodobała i kila osób prosiła mnie o przepis, postanowiłam zrobić szybki wpis o szybkiej szarlotce. Lubię gotować, a od kiedy zmieniłam sposób odżywania, to eksperymentowanie i próbowanie nowych smaków sprawia mi większą frajdę. Staram się nie jeść słodyczy, ale raz na jakiś czas staram się zrobić jakieś ciasto czy smaczny deser. To ma być świadome odżywiane, a nie katorga. A że czasu też nie mam wiele, to staram się stosować przepisy szybkie, łatwe i pyszne. Tak powstała właśnie moja szarlotka z wiśniami.


























Składniki:
- 2 paczki ciasta francuskiego
- 1 kg jabłek
- paczka suszonych lub kandyzowanych wiśni
- pół szklanki cukru trzcinowego
- cukier waniliowy
- cynamon
- 100 ml wiśniówki

Przygotowanie ciasta jest bardzo proste. Oto poszczególne etapy:
1. Pamiętajcie, żeby ciasto francuskiego do ostatniego momentu trzymać w lodówce. Kiedy jest schłodzone to zdecydowanie łatwiej się z nim pracuje i zachowuje w czasie pieczenia swoje właściwości tzn. będzie się ładnie rozwarstwiać.
2. Obieramy jabłka, kroimy w kawałeczki i wrzucamy do garnka. Dodajemy brązowy cukier i wiśniówkę. Przesmażamy, aż jabłka zmiękną.
3. Kiedy jabłka zmiękną, dodajemy cukier waniliowy i cynamon. Gotujemy jeszcze chwilkę. Odstawiamy, żeby chwilkę przestygły.
4. Jednym płatem ciasta francuskiego wykładamy formę (może być tortownica lub typowa foremka do tarty). Wykładamy lekko ostudzone jabłka. 
5. Na jabłkach rozkładamy wiśnie.
6. Z lodówki wyciągamy drugi płat ciasta francuskiego, rozwijamy i za pomocą foremek do ciastek wykrawamy gwiazdki lub inne ulubione wzory. Delikatnie nakładamy ją na wierzch ciasta, zlepiamy brzegi obu płatów i obcinamy nadmiar. 
7. Gwiazdki, które zostały po wykrawaniu smakujemy od spodu delikatnie wodą i przylepiamy w wolnych miejscach ciasta. 
8. Wierzch ciasta smarujemy roztrzepanych żółtkiem i wstawiamy do piekarnika 180 stopni, na około 30 minut. Kiedy wyrośnie i ładnie się zrumieni będzie gotowa. 

To tyle. Prosta, szybka sprawa i smaczny deser. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje.



Przeczytaj też

0 komentarze

Blog Archive