Zupa krem z zielonego groszku by #PiknikoweLOVE

sobota, września 13, 2014

Nie tak dawno pisałam Wam o tym, jak dziewczyny z #PiknikoweLOVE zawojowały gdański Targ Węglowy swoimi przysmakami. Nauczona doświadczeniem nie tylko je tam odwiedziłam, ale też zaopatrzyłam się w małe zapasy. Była tarta z kurkami, ciasto czekoladowe z burakiem i cudownie zielona zupa z groszku. Zupa tak pyszna, że postanowiłam poprosić dziewczyny o zdradzenie jej tajemnicy.

A teraz czas na składniki:

2 opakowania groszku mrożonego lub świeżego (450g) 5 ziemniaków 1 marchew 1 pietruszka 1/3 pora (biała część) 1/3 kostki masła [w wersji wegańskiej margaryna/olej roślinny] opakowanie serka mascarpone 1/3 śmietany 30% sól, pieprz, kardamon

I krótko o tym, co i jak:
- w dużym garnku roztopić masło; - pokroić pora na pół-krążki i zeszklić na maśle; - pokroić marchew i pietruszkę w plasterki i dodać do garnka; - dodać szczyptę soli i pieprzu - poddusić na małym ogniu; - pokroić ziemniaki na małe cząstki i dodać do całości; - wlać 0,7 litra wody i gotować na małym ogniu, aż ziemniaki zmiękną; - na koniec dodać groszek i gotować jeszcze czas jakiś;
- zupę ostudzić i zmiksować blenderem; - dodać serek mascarpone i śmietanę - zmiksować ponownie; - doprawić solą i pieprzem oraz kardamonem.
Mała wskazówka od dziewczyn: Nie przegotujcie groszku, to zupa będzie miała ten cudowny, intensywny kolor.
A ja mam nadzieję, że zupa posmakuje Wam tak samo jak mi. Nawet na zimno jest idealna. Można w słoiku zabrać do pracy.


Przeczytaj też

2 komentarze

  1. Witam :)
    Jeśli chciałabyś odświeżyć wygląd swojego bloga serdecznie zapraszam do przejrzenia naszej strony
    https://www.facebook.com/wystrojbloga
    Z chęcią zmienimy dla Ciebie wygląd twego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive