Rękodzieło na Instagramie - czy warto?

sobota, lutego 06, 2016




Dziś chciałam Wam opowiedzieć o chyba moim ulubionym ostatnio portalu społecznościowym. Na pewno wiele z Was zna go doskonale, a inni zastanawiają się nad tym, czy nie założyć tak swojego konta. 

Instagram, czyli królestwo fotografii mobilnej. Aplikacja, która swoją popularność zyskała jeszcze wtedy, gdy mogli z niej korzystać tylko użytkownicy telefonów Iphone. Pamiętam, że niecierpliwie wyczekiwałam, kiedy pokaże się na Androida. Uwielbiam fotografię, a sposób w jaki Instagram pozwala się dzielić tym co piękne, ulotne czy niesamotne przypadł mi do gustu. Kiedy tylko mam okazję i trochę czasu biorę udział w spotkaniach/plenerach lokalnych Igersów (czyli użytkowników Instagrama), ale w ostatnim czasie to co zajmuje mnie najbardziej to rękodzieło i design.

Ten serwis to prawdziwa kopalnia talentów, pomysłów. Potrafi mnie pochłaniać na długo, ale jednocześnie dzięki jest nieskończoną kopalnią pomysłów i inspiracji (w dobrym tego słowa znaczeniu oczywiście).

Parę słów o tym czy warto tam być ;)


Potencjał
Jest i to ogromny. 150 milionów użytkowników wybiło serwisowi w 2014 roku, obecnie 400 milionów (to się nazywa skok). W Polsce jest to już grupa ponad 2 milionów osób. Całkiem niezła grupka osób postanowiłam pokazywać innym fragmenty swojego życia. Ale nie tylko prywatne osoby czy celebrytów można tam znaleźć. Coraz częściej pojawiają się tam mniejsze i większe marki, artyści czy projektanci wnętrz.I robią to naprawdę niesamowicie.

Jak to działa
Zasadniczo prosto. Wystarczy smartfon z aparatem fotograficznym, może być z Androidem, iOS-em czy Windowsem. Instalujecie aplikację na swoim telefonie, zakładacie swój profil i do dzieła. Do dyspozycji macie kwadratowy kadr (no nie tylko kwadratowy, ale ja w tej kwestii jestem tradycjonalistką) i kilka całkiem fajnych filtrów. Jest na czym pracować ;)

Jak to ugryźć
Tak samo, jak w przypadku Facebooka, na instagramowy profil warto mieć jakiś pomysł. Dlaczego? Przede wszystkim ważne będzie dostosowanie treści do specyfiki platformy. Instagram jest świetnym miejscem na pokazanie prac w toku, naszej pracowni, czy relacji z targów i innych wydarzeń w jakich bierzecie udział. Warto pamiętać, że część naszych followersów ma także Facebooka i nie warto dublować treści (przynajmniej ciągle, jednorazowe wrzutki są jak najbardziej ok), bo mogli je już widzieć umieszczane przez nas treści. Oczywiście, możecie tam wrzucać wszystkie zdjęcia, które chcecie. Musicie jednak pamiętać, że społeczność Igersów niekoniecznie przepada za zdjęciami z lustrzanek.

Hashtagi
Wrzucenie fotki z filtrem to nie wszystko. Aby nasze zdjęcie miało szansę dotrzeć do szerszej rzeszy odbiorców i zainteresowanych tym co robimy warto zdjęcia opisywać za pomocą hashtagów, czyli haseł poprzedzonych znakiem #. Warto pamiętać, że dobrze stosować hashtagi dopasowane do naszej działalności, także te w języku angielskim. Warto też po prostu podejrzeć jakich używają inne osoby, które tworzą podobną techniką.

Osobiście muszę Wam powiedzieć, że uważam Instagram za świetne miejsce dla sztuki, rękodzieła i designu. Nie musicie się martwić o zasięgi (przynajmniej na razie), bo wszyscy Was followersi na pewno zobaczą Wasze zdjęcie. To takie miejsce, gdzie kuszenie obrazem i pięknem jest wręcz wymagane.

Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć Wam trochę tę platformę. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej na ten temat, to czekam na Wasze pytania w komentarzach. Chętnie odpowiem. Pochwalcie się też swoimi profilami, chętnie podejrzę, co u Was słychać. A jeśli macie ochotę to wpadnijcie na mój!



Przeczytaj też

0 komentarze

Blog Archive