Dziewczyny, inspirujcie się!

środa, marca 09, 2016


Dzień Kobiet był wczoraj i pewnie upłynął Wam wśród kwiatów i czekoladek. I tak powinno być. Bo przecież, która z nas nie lubi takich drobiazgów. Ale myślę, że kiedy minie już szał tego dnia to warto zrobić coś nie tylko dla siebie, ale też dla innych kobiet.

Wróciłam właśnie ze spotkania #Coffitivity, czyli jednego w wielu różnych spotkań związanych z szeroko pojętym biznesem, rozwojem, networkingiem i pewnie jeszcze mogłabym sporo wymieniać. Akurat dzisiejsze spotkanie nie było tylko dla kobiet, ale w jego trakcie naszła mnie taka myśl. My, rękodzielniczki dużo czasu spędzamy przy naszych biurkach, czy w pracowniach, tworząc, dziergając. Oczywiście coraz częściej organizowane są spotkania, głównie powiedzmy "branżowe", ale myślę sobie, że to czasem za mało.

Uważam, że bardzo ważne jest poznawanie nowych ludzi, którzy mają swoje pasje. Niekoniecznie rękodzielnicze, może nawet nie artystyczne. Czasem właśnie tak zaczyna się droga do ciekawych pomysłów, nowych projektów, kreatywnych znajomości. Może nawet same nie zdajecie sobie sprawy z tego, że również Wy możecie być dla kogoś inspiracją. A może macie kryzys wewnętrzny? Takie spotkanie może być dla Was sposobem na odnalezienie na nowo zapału do działania. 

Parę lat temu byłam w podobnej sytuacji. Miałam pracę, która mnie nie satysfakcjonowała i nie wiedziałam, co dalej. Trafiłam wtedy na szkolenie z mediów społecznościowych i złapałam bakcyla. Od tego czasu starałam się regularnie bywać na różnych eventach związanych z tą tematyką. Tam zdobywałam nie tylko wiedzę. Poznałam też wiele ciekawych osób. Kobiet, które mnie inspirowały, ale też dały szansę na rozwój. To, gdzie jestem teraz, zawdzięczam właśnie im. 


Wiem, że rękodzieło i media społecznościowe (tak zawodowo) nie mają ze sobą wiele wspólnego, choć zdecydowanie się czasem spotykają. Ale to nie jest istotne. Tutaj chodzi o coś innego. To, co cenię sobie w takich spotkaniach najbardziej to networking. Poznawanie nowych ludzi i ich historii. Branża nie jest ważna. Liczy się nastawienie i to, że udowadniają, że można osiągnąć swój cel. Każda z nas ma swoją historię, która dla nas może być błaha, a dla kogoś innego właśnie inspirująca. Takich spotkań jest coraz więcej i wcale nie trzeba za nie płacić. Właśnie Coffinivity, Geek Girls Carrots i wiele innych. Sprawdźcie koniecznie. Rozejrzycie się po takich miejscach jak Parki Naukowo-Techniczne, organizacje, które wspierają startupowców. Uważam, że warto!

Przeczytaj też

0 komentarze

Blog Archive