Pomysł na DIY: Kubek z marmurowym efektem

czwartek, marca 31, 2016




Mam dziś dla Was pomysł na szybkie i efektowne DIY. Ten pomysł chodził mi po głowie od jakiegoś czasu. Pomyślałam, że to świetny pomysł na prezent. Zdobienie efektem marmurowym to bardzo prosty sposób na zamianę zwykłego, białego kubka w coś niepowtarzalnego.

Co potrzeba?
- lakiery do paznokci w ulubionych kolorach
- zwykły, biały, gładki kubek
- zmywacz do paznokci i wacik
- miska z chłodną wodą*
- patyczek lub wykałaczka
- ręcznik kuchenny

Zwykły, biały kubek można kupić w wielu miejscach. Ja swój kupiłam w Pepco i kosztował 3,99 zł. Myślę, że takie rozwiązanie może równie fajnie wyglądać będzie też na innym kolorze. Z kubka usunęłam naklejki i wyczyściłam go wacikiem ze zmywaczem, żeby odtłuścić powierzchnię.



Następny etap to fajna zabawa. Do miski wlewamy po parę kropel lakieru w ulubionym kolorze. Może to być jeden, a może być ich kilka. Będą się utrzymywać na powierzchni i układać we wzór. Warto pamiętać, żeby woda nie była za zimna, bo wtedy lakier zamiast unosić się na powierzchni opadnie na dno. Następnie warto za pomocą patyczka czy wykałaczki lekko je przemieszać ze sobą. 



Kiedy na powierzchni unosi się już ciekawa mieszanka wystarczy delikatnie zamoczyć kubek, tak żeby wzór rozłożył się po zewnętrznej stronie kubka. Potem wystarczy poczekać aż wyschnie. Można go zabezpieczyć lakierem bezbarwnym. Wszystko ładnie zaschnie i można już korzystać. 

Drobna wskazówka: Mycie w zmywarce może zedrzeć wzór, ale przy ręcznym nie ma problemu.




Przeczytaj też

8 komentarze

  1. Piękny efekt. Marmurowe jajka z poprzedniego wpisu robiłaś właśnie w ten sposób?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na zwykłe kubki. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie, że ten wzorek jest tak ładnie oddzielony dzięki temu wygląda tak rasowo i schludnie. Podoba mi się :) Jestem pierwszy raz na blogu i chyba zostanę na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Faktyczne, taka linia sprawia, że ten chaos jest trzymany w ryzach. Będzie mi miło jeżeli tu zajrzysz ;)

      Usuń
  4. widziałam tą technikę na paznokciach tylko. świetny pomysł na wykorzystanie. a jak długo utrzymuje się wzór na kubku?

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive