Sposób na czerniejące srebro

niedziela, kwietnia 17, 2016


Na pewno każda z Was zna doskonale ten problem. U mnie występuje często. Otwieram szkatułkę w poszukiwaniu ulubionych srebrnych kolczyków na specjalne okazje, a one całe poczerniały. Trzeba szybko czyścić, albo wybrać coś innego. Postanowiłam poszukać jakiegoś sposobu, by temu zapobiec.

Zacznijmy od początku. Dlaczego srebro czernieje? Powodów jest kilka. Przede wszystkim taka jest jego natura. Przede wszystkim to czysta reakcja chemiczna. Srebro łączy się ze związkami siarki tworząc ten czarny nalot. Duży wpływ na ten proces ma także poziom wilgoci w powietrzu. Zostawianie biżuterii w łazience, czy kuchni może go znacznie przyspieszyć. 

Przeglądając czeluści internetu znalazłam całkiem ciekawe rozwiązanie. Na pewno doskonale znacie te małe woreczki z żelowymi kuleczkami, które często można znaleźć w pudełku z nowo zakupionymi butami. Mają one za zadanie pochłaniać wilgoć. Warto je zachować, włożyć do szkatułki w której przechowujemy srebro. Ograniczając wilgoć zatrzyma czernienie srebra. Proste prawda?





Przeczytaj też

3 komentarze

  1. Muszę to wypróbować, chociaż ja najczęściej trzymam wszelką biżuterię w tzw. "dilerkach", przy okazji nic się nie plącze ani nie ginie. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna rada! Odziedziczyłam po Mamie srebrną bransoletkę, chciałabym, żeby była w doskonałym stanie, więc dziękuję za podsunięcie tej metody :).

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive