Podsumowania i nowe plany na 2017

sobota, grudnia 31, 2016



Designed by Freepik


Koniec roku to dla wszystkich czas podsumowań. Kiedyś nie przywiązywałam do nich większej wagi, ale z czasem zmieniłam zdanie. Pracując z mediami społecznościowymi i przygotowując co miesięczne raporty przekonałam się ile takie podsumowanie daje. Zyskuje wtedy lepszą perspektywę. To trochę tak jak powiedział na Blog Forum Gdańsk, Krzysiek Gonciarz, że kiedy nagrywa się i potem to ogląda, to ma okazję poprawić to, co robi źle. Dlatego warto raz na jakiś czas przyjrzeć się temu co za nami i wyciągnąć wnioski.



No to czas wziąć rok 2016 za rogi. Nie będę ukrywać, że pierwsza połowa roku na blogu nie była udana. Macie czasem wrażenie, że robicie coś na siłę? Takie przysłowiowe kopanie się z koniem. Obowiązki zawodowe pochłonęły mnie bardziej niż bym tego chciała, a może sama nie próbowałam się zmobilizować. Trudno stwierdzić. Sutasz też wylądował gdzieś w pudełku. Poważnie myślałam, żeby zawiesić bloga na pół roku i zdecydować co dalej. Czy to w ogóle ma sens?

Na szczęście po tym kryzys minął (w dużej mierze dzięki Blog Forum Gdańsk), a ja z nową energią i pomysłami wróciłam. Zaczęłam od reorganizacji rytmu swojego dnia, większej ilości zielonej herbaty i dobrego notesu. W końcu gdzieś trzeba zapisywać pomysły, bo pamięć mam dobrą, ale krótką (a może po prostu za dużo tych pomysłów).

Postanowiłam, że rozbuduję blog. Pojawi się więcej tematów lifestylowych oraz DIY. W końcu to coś, co robię od zawsze (mama i tata mi świadkami). Myślę, że warto dzielić się takimi pomysłami. Wznowiłam też tematykę promocji rękodzieła w social mediach. Dodatkowo stworzyłam też grupę na Facebooku, do której zapraszam wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej. Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się fajnie rozwijać nasze kanały.

W tym roku też szlifowałam swoje umiejętności związane z tworzeniem filmów stop motion i z ogromnym smutkiem żegnam się z Vine'm, który od stycznia zamyka swoje podboje. Tworzenie tych 6 sekundowych filmików było wyzwaniem i nie lada przygodą.Tak mi się spodobały, że będę je nadal tworzyć, a publikować będę na Instagramie. Ale duma mnie rozpiera, że na Vine udało mi się uzyskać ponad 280 tys. zapętleń. Cóż, takie są właśnie social media. Pojawiają się i znikają.

Przeglądając statystyki bloga z całego roku widać doskonale, że wśród najczęściej czytanych królują dwie serie artykułów Sutaszowe ABC i Social Media dla rękodzielnika. Bardzo się cieszę, że Wam się przydają.



Czego możecie się spodziewać w przyszłym roku? To co mogę Wam zdradzić to, na pewno będzie więcej postów na blogu dotyczących właśnie social mediów. Będziemy też prężnie działać w grupie, więc jeżeli interesuje Was ten temat, to serdecznie zapraszam. Wznowię serię Sutaszowe ABC i raz w miesiącu będą się pojawiać posty z tej serii.

Na pewno nie zrezygnuje z sutaszu, bo mam nadal słabość do sznurków i koralików. Zamierzam jednak odkurzyć także inne techniki handmade i trochę je Wam przybliżyć. Będę też wyszukiwać kolejne perełki do serii Handmade Cuda.

Na blogu pojawi się też zupełnie nowa seria, nowy temat, a w niej szykuję dla Was sporo niespodzianek. Na razie nie zdradzę Wam, co to za temat, ale mam nadzieję, że się spodoba.

Jest jeszcze parę rzeczy, które kołaczą mi się po głowie, ale póki co nie chcę nic zdradzać, bo nie wiem kiedy będę mogła wystartować z tymi projektami. Jest wiele pomysłów do opracowania. . Mówię Wam ten notes musi być pojemny, tylko doba wciąż za krótka.


Dziękuję Wam za ten wspólny rok. Niesamowicie mnie cieszy, że lubicie tu zaglądać. Mam nadzieję, że to co pojawi się w nowym roku, będzie się Wam podobało jeszcze bardziej. Jeżeli macie jakieś pytania lub pomysły, którymi chcecie się podzielić to piszcie do mnie śmiało. Spróbujmy tworzyć ten blog wspólnie!





Przeczytaj też

1 komentarze

Blog Archive