Hashtagi na Instagramie - jak to ugryźć?



Na Instagramie liczą się dwie rzeczy: dobre zdjęcia i hashtagi. I o ile do tematu zdjęć jeszcze wrócę i mam nadzieję, że uda mi się przygotować coś specjalnego, to dziś chcę się skupić na hashtagach. Zacznijmy od początku.

Co to jest hashtag?


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hasztag

Taką definicję podaje nam Wikipedia. Mówiąc jeszcze prościej, hashtag jest czymś w rodzaju hasła pod którym możecie znaleźć treści na dany temat. Bez względu na to, czy mówimy o Facebooku, Instagramie czy Twitterze, wszędzie działają tak samo. Dodanie znaku #przed wyrazem sprawia, że staje się linkiem do innych podobnych treści.

Czy można dodać zdjęcie bez hashtagów?

Na pewno chciałaś zadać to pytanie. Pewnie, że można. Wtedy na pewno zobaczy je jakaś część Twoich obserwatorów. Jednak jeżeli nie użyjesz żadnego hashtagu zamkniesz możliwość odnalezienia Cię w danej kategorii. Zobacz, ile razy został użyty #sutasz. To właśnie dzięki ich używaniu dajesz szansę innym, żeby Cię odkryli.




Czy można używać polskich znaków w hashtagach?

To jest jedno z ważniejszych pytań, jakie pojawiają się w tej dyskusji. Wszystko zależy od tego, do jakich odbiorców chcesz się zwracać. Jeżeli stawiasz głównie na odbiorców zagranicznych to logiczne jest, że powinny być one anglojęzyczne. Jeżeli jednak działasz lokalnie lub tylko na terenie naszego kraju to spokojnie możesz używać także polskich np. #rękodzieło został już użyty ponad 70 tysięcy razy. Można je też miksować i używać jednych i drugich.


#A #może #całe #zdanie #z #hashtagami?

W sumie niby fajnie to wygląda, ale czy jest pomocne. Poniżej na grafice widzicie tak skonstruowane zdanie. Ale pomyślcie o tym inaczej. Hashtag jest czymś co pozwala nadać kategorię zdjęciu, tematyce, którą przedstawia. Tak, żeby zainteresowane danym tematem. Co o waszych zdjęciach mówi #z albo #jest. No raczej nic. Oczywiście, jeżeli dany, konkretny wpis chcemy zrobić dla funu to czemu nie. Ale w bieżącej komunikacji jednak liczy się optymalizacja, a nie fun. Dajcie się odnaleźć ludziom, którzy Was szukają.




Ile hashtagów używać?

Kolejne z często padających pytań. Sam Instagram pozwala na umieszczenie 30 hashtagów w opisie pod zdjęciem. Mam dla Was dobrą wiadomość, nie musicie ich tyle wpisywać. Jeśli chodzi o zależność między ilością hashtagów a interakcją, którą można uzyskać to według badań wynika, że użycie 11 hashtagów generuje najlepsze wyniki. Również całkiem dobrze radzą sobie posty z 5-6 hashtagami. 

Jak dobrać hashtagi?

Nie podam Wam dokładnej listy hashtagów, których warto używać, ale mam dla Was parę wskazówek, które pozwolą zrobić to lepiej. Przede wszystkich niech to będą hashtagi dotyczące działalności, branży czy produktu, który chcecie pokazać (warto je potem prześledzić robią rekonesans u naszej konkurencji lub po prostu przez instagramową wyszukiwarkę). Warto sprawdzić, która pisownia danego hashtagu jest najpopularniejsza (np. czy uwzględnia on polskie znaki czy nie). Nie warto też używać najpopularniejszych hashtagów, takich jak na przykład #love #beautiful czy inne bardzo ogólne określenia. W każdej sekundzie na Instagramie pojawia się tyle nowych zdjęć z takimi hashtagami, że Wasz zdjęcia znikną w ich natłoku. Stwórz własny hashtag, który z czasem stanie się charakterystyczny dla prowadzonej przez Was działalności. 






Mam dla Was taką grafikę w lepszej rozdzielczości do pobrania. Zawsze możecie ją wydrukować i wkleić do swojego plannera lub bullet journala, żeby zawsze mieć pod ręką.