Pudełka na drobiazgi inspirowane książką Twoje DIY

wtorek, lutego 07, 2017



Od kiedy pamiętam przerabiałam różne rzeczy. Od kubków po jogurcie, po meble w moim pokoju. Czasem kawałek papierowej taśmy i puszka lakieru w spray'u potrafią zdziałać cuda. Serio! Z resztą staram się niektórymi pomysłami dzielić z Wami. Ale prawdziwą królową w tej dziedzinie jest Kasia z bloga Twoje DIY. Kasię znam osobiście i podziwiam. Ta kobieta ma parę, uwierzcie. Dlatego ogromnie się ucieszyłam, kiedy dowiedziałam się o tym, że będzie miała okazję wydać swoją książkę.



Książka Twoje DIY Krok po kroku, Zrób to sam jest wydana bajecznie. W środku są cudowne zdjęcia i świetne pomysły. Na pewno wykorzystam je przy okazji odświeżania mojego kącika. Jednak nie dotarła ona do mnie solo. Pokazywałam jakiś czas temu na Insta Stories jej zawartość. Jak matrioszka. Pudełko, a w nim następne pudełko i kolejne, i jeszcze jedno. A w ostatnim farby, pędzle i wyzwanie. Inspirując się jednym z pomysłów zawartych w książce mam te pudełka zagospodarować. Challenge accepted!

Ponieważ mam ostatnio fazę na minimalistyczne rozwiązania (co jak na mnie jest dziwne, bo zawsze lubiłam wzory, kolory, jednym słowem - przepych). postanowiłam pomalować je na jeden kolor (wybrałam blady róż) i do ozdoby zastosować moją ulubioną ostatnio technikę faux calligraphy. Pokażę Wam krok po kroku cały proces.


Tak jak wspomniałam, postanowiłam najpierw pomalować pudełka na jeden kolor, w tym wypadku blady róż. Wykorzystałam do tego gąbeczkę. Każde pudełko i przykrywkę pomalowałam 2 warstwami farby. Specjalnie nie dokładałam kolejnej, bo podobały mi się delikatne prześwity i smugi. Ma ją taki rustykalny wygląd.



Następne na szczycie każdego z pudełek za pomocą papierowej taśmy malarskiej wykleiłam interesujący mnie wzór. W tym wypadku jest to duży prostokąt i dwa wąskie pasku. A następnie za pomocą gąbki wypełniłam je czarną farbą.

Kiedy farba przeschła, na zamalowanym na czarno prostokącie naszkicowałam ołówkiem litery, wybranym fontem ozdobnym (wiele takich fontów możecie znaleźć na dafont.com). A po naszkicowaniu, cienkim pędzelkiem wypełniłam je białą farbą. Tym sposobem zyskałam efekt pisania kredą po tablicy.

Proste, a efekt bardzo mi się podoba. Takie pudełka mogą spokojnie stać na przykład na komodzie i nie tylko będzie w nich można wiele schować, ale staną się też elementem wystroju naszego wnętrza. Dajcie znać jak Wam się podoba taki pomysł.




Przeczytaj też

11 komentarze

  1. Asiu, ale boskie i różowe pudełka. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! Gdybym tylko miała cierpliwość do takich robótek ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ladnie wygladaja... naprawde. Super pomysl :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te pudełeczka, fajny tani sposób na zorganizowanie wnętrz :)
    Z przyjemnością dodaję Twój blog do obserwowanych :)
    W wolnej chwili zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają świetnie :) proste rozwiązania są najlepsze i bardzo efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie piękne! obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyszło! Musze koniecznie kupić tą książkę

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive