Proste i stylowe zdobienia pisanek

środa, kwietnia 12, 2017


Malowanie pisanek i szykowanie koszyczka było zawsze moim ulubionym elementem przygotowań do świąt wielkanocnych. Pamiętam jak mama gotowała jajka w łupinach po cebuli, a potem wydrapywałam na nich wzorki. Nic wymyślnego, ale sam fakt, że były zdobione przeze mnie to było coś! Potem pojawiły się barwniki do jajek i różne eksperymenty z mieszaniem kolorów. Czasem jakieś naklejki czy rysunki robione flamastrami.

Teraz kiedy mam już ponad 30 lat (tak, tak, jestem stara ;) ) okazuje się, że nadal sprawia mi to frajdę. Może tylko stylistyka uległa zmianie. Jeszcze parę lat temu stawiałbym na mocne kolory i wzory. Byłoby naprawdę intensywnie. Teraz królują spokojniejsze i delikatniejsze wzory. Dlatego postanowiłam wrócić do tych dziecinnych metod i w ruch poszły flamastry. Czarny i złoty. I na białych skorupkach pojawiły się delikatne, proste wzorki.

A jakie Wy w tym roku szykujecie pisanki? Macie już plan? Czy może to też domena Waszych dzieciaków?




Przeczytaj też

17 komentarze

  1. Piękne, proste. Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mają coś w sobie zdecydowanie. Piękno w prostocie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Są świetne! Nic więcej nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne wzorki. W tym roku dzieci zdecydowały, że ozdabiamy naklejkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne! Uwielbiam taki minimalizm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste, ale efektowne. :D U mnie pisze się jajka woskiem, to jest niezła frajda. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja w tym roku dostałam od znajomej z pracy już udekorowane jajka, więc w tym roku ten etap przygotowań do świąt mam z głowy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podobają, proste, ale nie zwyczajne. Trochę w stylu scandi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje dziecko w tym roku zrobiło pisankę- terrorystę👀I gender. Świat idzie do przodu😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne wzory, nie są krzykliwe, a delikatne. Ja w tym roku kupiłam barwniki. Ale jeśli dzieciaki będą mieć ochotę ozdobią po swojemu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podoba mi się to, że są takie oryginalne. Aż chcę pokazać mojej córce, która uwielbia takie kreatywne zabawy. Na pewno się skusi na takie ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie te jajeczka wyglądają :-) czy flamastry, których użyłaś, są jakieś specjalne - czy takie zwykłe, "szkolne"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat mam flamastry permantetne Big i Sharpie. Ale myślę, że szkolne też dadzą radę. Ozdabiałam takimi pisanki w dzieciństwie.

      Usuń
  13. Proste wyglądają najpiękniej :)

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive