Rowerem do pracy - Kręć Kilometry Allegro All For Planet

czwartek, sierpnia 03, 2017


Nie wiem, czy Wam mówiłam, ale uwielbiam jeździć na rowerze. Od wczesnej wiosny, do później jesieni staram się pomykać wszędzie rowerem. Do pracy (teraz mam około 4 km, do poprzedniej miałam ponad 6 km), do rodziców na kawkę, na zakupy, na niedzielną pyszną kawę na mieście.
Nie lubię być zależna od rozkładów jazdy, korków, awarii komunikacji miejskiej i jeszcze tysiąca innych czynników, które mogą wpłynąć na moje przemieszczanie się po mieście. Nie mam samochodu i nie mam też prawa jazdy. Po prostu uważam, że nie nadaje się na kierowcę. Poza tym taka jazda rowerem ma jeszcze jedną zaletę. W każdej chwili mogę zmienić zdanie i pojechać inną, boczną uliczką, pojechać do lasu. Tak po prostu.

Mam to szczęście, że mieszkam na gdańskim Przymorzu, a pracuję w Brzeźnie, więc moja droga do pracy wiedzie tuż koło plaży. Uwielbiam ten moment, kiedy rano wjeżdżam do Parku Reagana i czuję ten niesamowity, leśny zapach. Tuż po deszczu jest wręcz odurzający. Zresztą ci z Was, którzy zaglądają na moje Instastories wiedzą jak fantastyczny to teren.

Tym sposobem, w przemiłych okolicznościach przyrody wykręcam codziennie od 10 do 20 km. Wiem, że to nie żaden wyczyn, ale w końcu nie ścigam się z nikim. No może czasem z deszczem, żeby jednak nie zmoknąć, ale to nie są sprawiedliwe zawody. Sami rozumiecie.


A gdyby tak te kilometry liczyły się bardziej niż tylko, jako moja przyjemność i codzienna dawka zdrowego ruchu? Dzięki fundacji Allegro All For Planet i akcji Kręć Kilometry mają dodatkową moc. Po pierwsze liczą się w stawce konkursowej, czyli które miasto wykręci najwięcej (Gdańsk ma już wykręcone ponad 200 tys. km, nieźle prawda?). Wszystko łatwo i bez niepotrzebnego zachodu, bo przez aplikację, którą możecie też połączyć z Endomondo, jeżeli 

Po drugie dzięki wykręconym kilometrom w Polsce pojawi się więcej udogodnień dla rowerzystów (w tym stojaki na rowery, których ciągle jakby za mało) i takie przydatne gadżety rowerowe, jak apteczka. Swoją drogą ilu z nas ma apteczkę przy swoim rowerze?

Wiem, że to może zabrzmieć dziwnie, ale zdarza mi się czasem wyjść z domu wcześniej (a jeżdżę do pracy na 8 rano) i pojechać inną drogą, żeby odkryć same zakamarki, nowe uliczki, ładne domki, piękne ogrody czy idealne miejsce na piknik. To sprzyja dodatkowym kilometrom, a z rana jest jeszcze chłodniej i mniej ludzi na drodze. Idealne warunki. U mnie najczęściej trasa zahacza o molo w Brzeźnie, gdzie rano jest spokój, można spotkać pojedyncze osoby. Idealne ładowanie baterii na kolejny dzień! A poza tym wpada dodatkowych parę kilometrów. To co przyłączacie się???

Aha, 5 miast, które wykręcą najwięcej odwiedzi Allegro Tech Days, czyli bardzo fajny event technologiczny. Coś dla tych, którzy jak ja lubią ciekawe rozwiązania i innowacje technologiczne w życiu codziennym. Do tej pory taka impreza odbyła się w Poznaniu, gdzie w towarzystwie Kuby Klawitera można było zobaczyć wiele ciekawostek, a dzieciaki brały udział w różnych warsztatach. Myślę, że warto powalczyć.





Post powstał przy współpracy z fundacją Allegro All For Planet.

Przeczytaj też

3 komentarze

  1. Wspaniała inicjatywa. Ja jestem przedstawicielem handlowym i robie po 300 km dziennie, także rowerem raczej nie dam rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam Twoja formę, ja rzadko jeżdżę i to tylko hobbystycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie masz ja zanim dojechałabym do pracy rowerem musiałabym chyba wstawać jeszcze 2 godziny wcześniej. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń

Blog Archive