Cześć,
Mam dziś dla Was wpis, którego zawartość na pewno wiele z
Was ucieszy. Z rozmów na różnych grupach związanych z rękodziełem i social
mediami wiem doskonale, że jest coś, na czym bardzo Wam zależało, ale
korzystanie z tego było ryzykowne z różnych względów. O czym mowa?
Możliwość planowania i publikowania postów na Instagramie z
poziomu komputera. Co prawda były wcześniej różne aplikacje, które dawały te
możliwość, jednak miały one dwie podstawowe wady. Po pierwsze nie były
„legalne”, czyli Instagram nie wyraził zgody na ich używanie (zapisy regulaminowe), a po drugie korzystając z nich dawałyście dostęp do swoich kont
i danych aplikacjom z nieznanego źródła (ryzykowne!). Ostatnio także w ramach
działań mających na celu ukrócenie wielu nielegalnych praktyk mających miejsce
na Instagramie, także korzystanie z takich aplikacji zaczęło być karane shadowbanem,
(jeżeli jeszcze nie wiecie, co to, to zajrzyjcie do tego wpisu).
Jednak Instagram się rozwija i stara się wychodzić naprzeciw
swoim użytkownikom i parę tygodni temu wprowadził możliwość automatycznego
planowania dla kont biznesowych. Ostatnie 2 miesiące testowałam tą opcję
zarówno na swoim koncie prywatnym, jak i służbowo i postanowiłam Wam pokazać
jak to zrobić. Myślę, że wielu z Was ułatwi to instagramową codzienność.
Gdzie planować posty na Instagramie?
Tak jak wspomniałam Wam powyżej, pojawiła się taka opcja.
Nie jest jednak dostępna w aplikacji Instagrama w telefonie, ani w jego webowej
wersji. Opcja ta dostępna jest w 3 aplikacjach do zarządzania treściami w
social media: Hootsuite, Later oraz Planoly. Ponieważ ta ostatnia aplikacja
jest najprostsza w użyciu, sprawdziła mi się i ma parę fajnych dodatkowych
opcji, to postanowiłam pokazać tą automatyzację właśnie na jej przykładzie.
Jak uruchomić automatyczną publikacje?
Kiedy już zarejestrujecie się w aplikacji z poziomu strony
internetowej, zobaczycie bardzo jasny i prosty layout. Wasze dotychczasowe
zdjęcia z ilością aktywności oraz kalendarz na obecny miesiąc. W wersji darmowej
możecie obsługiwać za jej pomocą jedno instagramowe konto i zaplanować 30 publikacji
w danym miesiącu. Myślę, że to w sam raz.
Jeśli chcecie korzystać z automatycznego publikowania
postów, musicie tą opcję włączyć w aplikacji. Zaraz krok po kroku pokażę Wam
gdzie i jak to zrobić. To nic trudnego. Na pewno będzie się zastanawiać,
dlaczego nie jest ona dostępna od razu. Chodzi o to, że Instagram pozwala na
automatyczne publikowanie tylko tym profilom, które mają tryb firmowy. Dla tzw.
kont prywatnych opcja ta na razie nie jest dostępna.
Aby tą opcję włączyć, musicie rozwinąć menu, które ukrywa
się pod trzema paskami, w prawym, górnym rogu aplikacji i wybrać opcję My
Profile.
Następne wystarczy przeskrolować stronę nieco niżej, do
sekcji Managed Accounts i kliknąć w przycisk Auto Post.
Teraz zostaniecie poproszeni o autoryzację przez Facebooka.
Dlaczego w ten sposób? Jak wiecie FB i Instagram ma wspólnego właściciela, a
konta firmowe są połączone przez Managera Biznesowego, stąd właśnie ten sposób.
I gotowe!
Jak zaplanować post?
Teraz będzie naprawdę prosto. Zanim jednak zabierzemy się za
to, jedna ważna rzecz. Automatycznie opublikują się tylko te posty, które mają
kwadratowy format. Inny format zdjęć możecie również zaplanować, ale tutaj
dostępna będzie tylko opcja przypomnienia o publikacji i przerzucenia całości
do Instagrama. A tam tylko klikniecie – opublikuj.
Krok 1
Dodajemy zdjęcie, które chcemy zaplanować do aplikacji,
przez przycisk Add New Media. Możecie wybrać zdjęcie, które macie na swoim
komputerowym dysku, na Dropboxie, czy na Google Drive.
Krok 2
Po wgraniu takie zdjęcie na w lewym, górnym rogu ikonkę z U
jak unscheduled (czyli niezaplanowane). Aby uzupełnić opis i dodać hashtagi, a
co najważniejsze wybrać, kiedy opublikuje się nasze zdjęcie, wystarczy w nie
kliknąć.
Krok 3
Po prawej stronie zdjęcia znajdziecie miejsce na opis
(zawsze znajduje się tam domyślnie napis Sent via @planoly #planoly), możecie
go spokojnie skasować i wpisać swój opis. Także tutaj dodajecie hashtagi.
Możecie to zrobić „z głowy”, albo wykorzystać dodatkową opcję tworzenia tematycznych
kolekcji hashtagów (ale o tym w kolejnym wpisie). Kiedy już opis i hashtagi są
uzupełnione czas na zaplanowanie dnia i godziny.
Przy tym kroku macie bardzo fajną opcję, która liczy ile
hashtagów i oznaczeń z dozwolonego limitu jeszcze Wam zostało.
Krok 4
Poniżej opisu znajdziecie małą ikonkę kalendarza z napisem Schedule
date. Wystarczy w nią kliknąć, wybrać datę i godzinę publikacji. A potem
kliknąć Save.
Krok 5
I post zaplanowany. Zarówno w jego podglądzie, jak i na
liście można zauważyć, że jest oznaczony jak automatyczna publikacja. W
podglądzie jest to powiadomienie na szarym pasku. W poglądzie feedu to ikonka
papierowego samolocika z literką A.
Mam nadzieję, że to będzie idealne rozwiązanie dla tych z
Was, którzy wolą przygotowywać swoje instagramowe posty z poziomu komputera. Mi
też zdarza się korzystać z tej opcji na moim koncie, jak i zupełnie zawodowo,
na kontach klientów. Teraz, kiedy jest na nią zgoda Instagrama jest naprawdę
wygodniej.